Hoe verbind ik mijn nieuwe Oral-B elektrische tandenborstel met de app?

Hoe verbind ik mijn nieuwe Oral-B elektrische tandenborstel met de app?

Als je problemen ondervindt bij het verbinden van je Oral-B elektrische tandenborstel met de app, dan is er misschien een nieuwe versie van de Oral-B App beschikbaar. Ga naar de Google Play Store of de iOS App Store en voer een handmatige update uit naar versie 8.x.

Volg deze eenvoudige stappen om je Oral-B tandenborstel automatisch via Bluetooth met de app te verbinden:

  • Zorg dat Bluetooth* op je apparaat is ingeschakeld en dat je apparaat compatibel is met de app
  • Open de Oral-B App
  • Volg de instructies in de app en doorloop het Bluetooth koppelingsproces
  • Zorg dat je handvat uit de oplader is verwijderd
  • Druk één keer op de mode- of aan/uit-knop van je elektrische tandenborstel om Bluetooth te activeren
  • Blijf de instructies in de app volgen
  • Je ontvangt een bevestiging zodra het gelukt is om je handvat aan de app te koppelen

*Je smartphone moet Bluetooth 4.0 (of later) ondersteunen om aan je handvat gekoppeld te kunnen worden. Als je een Genius X of iO handvat koppelt, moet je smartphone Bluetooth 4.2 ondersteunen

Volg onderstaande stappen om handmatig opnieuw verbinding te maken of je nieuwe Oral-B elektrische tandenborstel toe te voegen aan de laatste versie van de Oral-B App:

  • Zorg dat Bluetooth op je apparaat is ingeschakeld en dat je apparaat compatibel is met de app
  • Open de Oral-B App en ga naar het scherm 'MEER'
  • Kies de optie 'TANDENBORSTEL' in het menu
  • Tik op 'VERBIND NIEUWE BORSTEL' onderaan het scherm
  • Kies 'JA' om je tandenborstel te verbinden
  • Tik op 'START' op het welkomstscherm
  • Druk één keer op de aan/uit-knop van je elektrische tandenborstel om Bluetooth te activeren
  • De app geeft het aan wanneer je elektrische tandenborstel is gevonden
  • Nadat je elektrische tandenborstel met de app is verbonden, kun je deze uitschakelen

Het is mogelijk dat een eerdere verbinding verbroken wordt of blijft hangen. Volg in dit geval de onderstaande tips om het probleem op te lossen:

  • Schakel Bluetooth op je smartphone uit en activeer opnieuw
  • Je zou hierna weer verbinding moeten hebben. Probeer het volgende indien dit niet het geval is:
  • Schakel je telefoon helemaal uit en start deze opnieuw op
  • Activeer Bluetooth en je telefoon opnieuw om weer verbinding te maken

Heb je nog steeds verbindingsproblemen? Neem dan contact op met Customer Support via 1-800-56-ORALB (1-800-566-7252) voor aanvullende hulp.

Zodra je je Oral-B oplaadbare tandenborstel aan de Oral-B App hebt gekoppeld, wordt je tandenborstel herkend door de Oral-B App wanneer je deze gebruikt en je Oral-B App in de buurt geopend is.

Volg deze tips tijdens het poetsen met de Oral-B App:

  • Zorg dat Bluetooth altijd is geactiveerd op je smartphone zodat je het meeste uit de functies van de app kunt halen
  • Houd je smartphone tijdens het poetsen in de buurt (binnen 5 meter afstand)
  • Leg je smartphone tijdens het poetsen altijd op een droge plaats op een veilige afstand

Opmerking: Je hoeft je Oral-B elektrische tandenborstel niet met je telefoon te 'koppelen' zoals je bij andere Bluetooth apparaten doet. Als je dit doet, wordt je om een viercijferige pincode gevraagd, en dit is niet nodig. Zorg in plaats daarvan dat Bluetooth geactiveerd is op de telefoon en tandenborstel, open de app en schakel de tandenborstel in.

Was dit antwoord nuttig?

Voor jouw beste resultaten en de allerbeste poetservaring, download de Oral-B App, verbind je tandenborstel en hou hem up-to-date.

Download in de APP STOREDownload in de APP STOREJE VINDT HEM OP Google PlayJE VINDT HEM OP Google Play