Hoe en waarom maak ik verbinding tussen mijn Oral-B SmartSeries- of Genius-tandenborstel en mijn smartphone en wat heb ik daarvoor nodig?

Waarom zou ik mijn tandenborstel met mijn telefoon willen verbinden?

Onze Oral-B-app geeft jou toegang tot professionele ondersteuning en gebruiksgegevens over gebitshygiëne, opties voor de aanpassing van jouw tandenborstel en een 2-minutentimer en zelfs je poetsgegevens, die allemaal helpen je dagelijkse gebitsverzorging optimaal te houden en het meeste uit je Oral-B-tandenborstel te halen!

Wat heb ik nodig?

Een elektrische Oral-B SmartSeries- of Genius-tandenborstel. Veel van onze elektrische Oral-B PRO-tandenborstels hebben de term ‘SmartSeries’ in hun naam, dit betekent dat ze verbinding kunnen maken met onze Oral-B-app.

Al onze Oral-B Genius-tandenborstels kunnen worden verbonden met de Oral-B-app. Een compatibele smartphone. Voor Android-telefoons zijn dat de toestellen met Android OS 7.1.1, iPhones moeten draaien op iOS 10.3.1. In beide gevallen moet de telefoon compatibel zijn met Bluetooth 4.0, of Bluetooth Smart. De Oral-B-app is niet beschikbaar voor Windows-telefoons.

The Oral-B-app. Hieronder zie je waar je de app kunt downloaden. De meest recente versie is 4.2 en het is belangrijk dat je altijd bijwerkt naar de laatste versie! (De meeste smartphones voeren de update automatisch uit wanneer er een nieuwe versie beschikbaar is.)

Waar vind ik de Oral-B-app?

Je kunt onze Oral-B-app voor iPhones vinden in de Apple Store, de app voor Android-telefoons in de Play Store.

Hoe verbind ik de tandenborstel met de app?

Ga eerst na of bluetooth op je telefoon is ingeschakeld. De meeste telefoons hebben hiervoor een goed zichtbare optie in de instellingen. Als je niet precies weet hoe dit werkt, raadpleeg dan de handleiding van de telefoon of neem contact op met de fabrikant of je serviceprovider.

Controleer vervolgens of bluetooth is ingeschakeld op je elektrische tandenborstel van Oral-B. Als je op de ‘Modus’-knop druk, zou het ‘golf’-patroon op het handvat blauw moeten gaan branden. Als dit niet gebeurt, probeer het dan in te schakelen door de ‘aan/uit’-knop en de ‘modus’-knop gelijkertijd gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.

Start de Oral-B-app op je telefoon. Het zou moeten openen in het hoofdmenu van de app.

Zet ten slotte je elektrische Oral-B-tandenborstel aan. De tandenborstel en de app zouden automatisch verbinding moeten maken en de timer van de app gaat lopen.

Opmerking: je hoeft je elektrische Oral-B-tandenborstel niet te koppelen met je telefoon, zoals dat vaak moet met andere bluetooth-apparaten. Als je dat wel probeert te doen wordt om een 4-cijferige pincode gevraagd, dit is niet nodig. In plaats daarvan hoef je alleen bluetooth op je telefoon en je tandenborstel ingeschakeld te houden en de app te openen. Daarna zet je de tandenborstel aan.

Het werkt niet! – tips voor het oplossen van problemen

Wat nu? Hieronder zie je enkele tips voor het oplossen van problemen.

  1. Controleer nogmaals of bluetooth op je smartphone en van je elektrische tandenborstel van Oral-B is ingeschakeld, zoals is beschreven in de stappen 1 en 2 hierboven.

  2. Probeer je tandenborstel niet met je smartphone te ‘koppelen’ – open gewoon de app en zet de tandenborstel aan, ze maken automatisch verbinding met elkaar.

  3. Controleer nog een keer of je de nieuwste versie hebt van de Oral-B-app. Op dit moment is dat versie 4.2. Als je een oudere versie hebt, ga je naar de Apple Store of Play Store voor een update naar de nieuwste versie.

  4. Probeer bluetooth op je telefoon uit en weer in te schakelen. Als dat ook niet werkt, schakel je telefoon helemaal uit en weer in. Dit zorgt ervoor dat er geen andere bluetoothverbinding het koppelen blokkeert, zodat de tandenborstel en de app een nieuwe verbinding kunnen maken.

  5. Als je een iPhone hebt, controleer dan nog een keer of je minimaal versie iOS 10.3.1 hebt. Als je niet weet hoe je je telefoon moet updaten, raadpleeg je de handleiding van je telefoon of neem je contact op met de fabrikant of je serviceprovider.

  6. Als je een Android-telefoon hebt, controleer dan nog een keer of je minimaal versie Android OS 7.1.1 hebt. Het is een bekend dat de bluetoothverbinding bij Android OS 7.0 wat problemen had, deze zijn opgelost in 7.1.1. Als je niet weet hoe je je telefoon moet updaten, raadpleeg je de handleiding van je telefoon of neem je contact op met de fabrikant of je serviceprovider.

Opmerking: Deze update wordt momenteel stapsgewijs aangeboden aan Android-gebruikers als moet dus binnenkort voor jou beschikbaar zijn, als dit nog niet het geval is. Voor meer informatie hierover neem je contact op met de fabrikant of met je serviceprovider. Heb je nog andere vragen, of feedback of opmerkingen over onze Oral-B-app? Laat het ons weten! Je kunt contact met ons opnemen door een e-mail te sturen via onze website. We horen graag van je!